magazin
31.07.2014

Hazır Mesajlar

Desteklediklerimiz
Harbiden.gen.tr alanında geniş bilgiye sahip diş doktoru sitesi ve günümüz şartlarına göre uyarlanmış olan rüya tabirleri sitesini desteklemektedir.

Tülin Şahin 27 kiloyu nasıl verdi

Tülin Şahin 27 kiloyu nasıl verdi "Sivaslı Cindyı lakab?yla ünlenen manken Tülin Şahin 48 kilodan 75 kiloya çıkm??, Danimarka?dan Türkiye?ye ilk geldiğinde ?Sivaslı Cindyı lakab?yla bir anda ünlenen manken Tülin Şahin 48 kilodan 75 kiloya çıkm??...


42 beden olduğu için podyumlardan uzakla?ma tehlikesiyle karşı karşıya kalm??tı. 27 kilo vererek tekrar nasıl 48 kiloya indi?ini, bu süre içinde hayatındaki değişiklikleri, ?Siz hâlâ diyet mi yapıyorsunuz?? adlı kitabında anlatan Tülin Şahin ?Kadınlar diyetten diyete atlamasın, sağlıklı beslensinler, pozitif dü?ünsünler. Kilo vereceklerine inanıp inat etsinler. Her şeyden yesinler ama az ve 3 ara öğünü atlamadanı diyor.Daha önce de bir diyet kitab? yazmıştınız, bu kitabın ondan farkı ne?Teması belli bir yaşam felsefesi. Adı da bu yüzden ?Siz hâlâ diyet mi yapıyorsunuz?? Bu sadece bir diyet kitab? değil, sağlıklı yaşam kitab?. Kitaptaki amacım, okurlarımın hayatlarını sürekli çeşitli diyetler arasında geçirmelerindense, sağlıklı bir yaşam felsefesini benimsemeleri.  Diyet uzmanları sağlıklı beslenen ve buna önem veren kişilerin bu konularla ilgili kitap yazmasına tepki gösterir... Mesela Ebru ?allı pilates yüzünden çok eleştirildi. Siz de bu ya da bir önceki kitap için tepki aldınız m?, eleştiriler nasıl oldu?Hayır, herhangi bir tepki almadım. Zaten kitap kişisel tecrübelerimden, yaşadıklarımdan oluşuyor. Birinci kitabım ?Kral, prens ve fakir?i yazarken bir diyetisyenden görüş alm??tım.Kilonuz bu kadar artana kadar neden önlem almadınızı 20?nci kiloda neden zayıflamaya çalışmadınız?Her şey o kadar hızlı oldu ki, kontrol edebilme şansı bulamadım. Adaptasyon sorunu yaşadım.1999 yılında tartıya çıkıp da 75 kilo olduğunuzu gördüğünüzde gerçekten ne hissettiniz?Hep pozitif dü?ündüm. Kilo vermeyi de bu sayede ba?ardım. Zaten kitabım? okuyanlar ya da okuyacaklar bunun detaylarını görmü?lerdir ya da göreceklerdir. Diyette en önemli ?eyin pozitif düşünce şekli olduğunu anlatıyorum kitabımda.Kitapta podyum arkasındaki sağlıksız beslenme ko?ullarından söz ediyor, bu yüzden kilo aldığınızı anlatıyorsunuz... Ya?lı po?açalar, yemekler... Neden böyle bir sistem var sizce?Bunlar 10 yıl önceydi. Yeme içme alı?kanlıkları artık daha sağlıklı hale geldi. Podyum ?artlarıyla Türkiye?deki genel yeme içme alı?kanlıkları ayn?.En iyisi Türk mutfa??, her yemekte bol bol yo?urt yerimHer gün hiç aksatmadan yediğiniz yiyecekler nelerı Her gün yediklerim de?i?ebiliyor doğal olarak ama herhalde hiç aksatmadı??m, kahvaltıda yediğim ekmeklerdir. Yemeğimin yanında mümkünse bol bol yo?urt tüketmeye özen gösteririm.Hiç yemedi?iniz ve önermedi?iniz yiyecekler hangileri?Dört beyaz yani beyaz ekmek, şeker, tereya?? ve tuz en büyük dü?manımız. Çay ve kahveye şeker koymayın. ?çece?inizle birlikte kurabiye ya da bisküvi yemek isteyebilirsiniz. Ama bunların ikisinden birini tercih etmelisiniz. Eğer çayınıza illa ki şeker koyacaksanız o zaman bisküvilerden, kurabiyelerden vazgeçin. Çaya ikiden fazla şeker atanlara inanamıyorum.Türk mutfa??nı öneriyorsunuz... Neden?Evet, çünkü Türk mutfa??nın gerçekten sağlıklı olduğuna inanıyorum. Akdeniz ülkesi olduğumuz için her dönem istediğimiz meyve ve sebzeyi bulabiliyoruz. Bu da doğal olarak mutfa??mıza yansıyor.n Bisiklete binmeyi neden vazgeçilmez görüyorsunuz?Bisikletin sadece vücuda değil ruha da faydası var. Birincisi kondisyonumuz için çok iyi. İkincisi kalça, popo, bacaklar için birebir. Artı çok keyifli. Sahilde bisiklete binmek benim için en büyük lüks. Hem spor yapmış hem de tüm i? stresimi atm?? oluyorum. Anadolu yakasında oturuyorum ve buradaki uzun bisiklet parkurunda her gün bisiklete biniyorum.Kilo verene kadar da her istediğinizi yediniz mi, yenilebilir mi?27 kilo verdiğim dönemde de kesinlikle ?unu yemedim diyebilece?im bir şey yok. Belirli düzen ve saatte miktarları çok olmamak kaydı ile her şeyi yedim.Sabahtan akşama doğru hafifleyen bir tempo ile olmak kaydı ile. Ancak ?unu da belirtmekte fayda var, tam ya?lı peynirler, beyaz un, kızartmalar, çok ağır tatlılar gibi yiyeceklerden uzak durdu?umu söylemeliyim.Her şeye rağmen kiloluysanız tabak haritası yapınÇok sıkı diyet yaptıkları halde kilo veremeyenler var...Bunun nedeni genellikle yiyecekleri doğru kombinleyemek. Taba?ın bir koreografisi/haritası olması gerekiyor. Uzmanların önerisine göre bir yemek taba??nın yarısında salata veya sebze, çeyre?i ise karbonhidrat veya bir deste ka??t büyüklüğünde proteinden olu?malı. Ama ben bunu tam uygulayamıyorum. Taba?ın yarısını sebze veya salata yarısını balık ya da tavuk olarak hazırlıyorum diğer örne?ini de diğer öğünde yiyorum.Diyete ilk ba?ladı??nızda 2 ayda 10 kilo vermişsiniz... Nasıl oldu bu?Diyete ba?ladı??m ilk zamanlarda evden çıkmadan önce sıkı bir kahvaltı yapıyor ö?lenleri kepekli sandviç yiyordum. Akşamları ise zeytinya?lı... Bu süre içinde gideceğim semte bir kilometre kala iniyordum arabadan, yürüyordum. Böyle basit bir programla iki ay içinde baktım ki 10 kilo vermiştim. Sonraki ayda 5 kilo daha verdim. Üç ayda tam 15 kilo gitmişti. Geriye kalan kilolarım? da 1 yıl içinde yavaş tavaş verdim.3 ana 3 ara öğünü atlamayın, 5 meyve yiyinTülin Şahin ?Siz hâlâ diyet mi yapıyorsunuz?? kitabında ara öğünler ve sporun önemine dikkat çekiyor.Benim diyetim/sağlıklı beslenmem, altı öğünden oluşuyor. Üç ana, üç ara öğün arasında ise 1,5 saat var. Ara öğünler gün içinde kan şekerimizi aynı seviyede tutmaya yardımcı oluyor. Ara öğünleri atlarsanız bir anda enerjiniz dü?er ve gördüğünüz her şeyi yersiniz.Ara öğününüz küçük, pratik ve doyurucu olmamalı. 1.5 saat sonraki öğüne kadar tok tutması yeterli.Diyet için en önemli malzemeler sabır, inat, inanç, istikrar, kendine güven ve sayg?.Ara öğünlerde çantanızda da ta??yabilece?iniz yiyecekleri yiyebilirsiniz. Küçük paket yo?urt, mevsim meyveleri, küçük bir çikolata, sade kraker, 100 gram kuruyemi?, kepek ekmekli küçük bir sandviç.En çok önerdiğim sporlar yürüyüş, bisiklete binmek ve merdiven çıkmak... 50 dakika yürüyüş 225 kalori yakmanızı sağlar. Su jimnasti?i de yapıyorum, 60 dakikada 480 kalori yakm?? oluyorum. 45 dakika ev temizli?i yapmak ise 173 kalori yakmanızı sağlar.Günde en az beş sebze, beş meyve tüketin. Çantamda elma bulundururum. Özellikle yeşil elmanın kokusu insanı rahatlatır ve stresini azaltır.Regl döneminde mümkün olduğunca sağlıklı beslenmeye devam etmekte fayda var. Kadınlar bu dönemde haklı olarak abur cubura yönelirler. Canınız abur cubur istediğinde elinizin altında bir light yo?urt, karışık kuruyemi?, küçük bir paket dondurma veya meyve olsun. Ya da süt kaynatıp içine bitter çikolata atıp o şekilde içmelisiniz. Kramplara iyi gelecektir.Kadın kıvrımlarıyla güzeldir. 48 kilo olduktan sonra kıvrımlarımın yok olduğunu fark ettim ve 50-51 kiloya çıktım. şimdi bu kilomdan daha memnunum.şeffaf po?et yöntemi uygulayın midenize ne yaptığınızı görünşeffaf po?et bölümü çok dikkatimi çekti... Bu yöntemi nereden buldunuz?Okulda öğrenmiştim... O yıllardan aklımda kalan bir örnek. ?şeffaf po?et mide? yöntemini, ?srarla diyet yapmayan ve sağlıklı beslenmek istemeyenler için öneriyorum. Bir gün yediğiniz her şeyden yani midenize giden her şeyden bir parçayı içini görebilece?iniz şeffaf bir po?ete atın. Böylece her gün midenize ne yaptığınızı o şeffaf po?ete bakarak anlayabilirsiniz. Bu biraz zorlayan bir yöntem. İnsanların midesi bulanabilir ama kendilerine ne yaptıklarını görmeleri için gerekli. Kendime uygulamadım, buna gerek kalmadı ama yapanlar eski yeme alı?kanlıklarını bıraktı.Çantamda yiyeceklerle dola??yorumÇantamda mutlaka ara öğünlerimi ta??rım. Mesela küçük bir paket karışık kuruyemi? (tuzsuz badem, ceviz, kuru üzüm, beyaz leblebi), bir elma veya Alman ekmeğinden yapılm?? küçük bir sandviç ve mutlaka çikolata. Çünkü ara öğünler çok önemli. Atlatılmaması gerekir. Gün boyunca kan şekerimizi sabit tutan şey bu ara öğünler. Bu yüzden aksatmamaya çalışırım. Ve genelde çantamda ta??rım.Elimde olsa her gün Boğaz Köprüsü?nü bisikletle geçerimElimde olsa her gün Boğaz Köprüsü?nü bisikletle geçerim. Yaz k?? 12 kilometre bisiklete biniyorum (25 dakika) ya da yürüyüş yapıyorum (90 dakika). Ardından 15 dakika power plate yapıyorum. Bazen ise bir saat aqua gym (su jimnasti?i). Tüm bu sporların hepsini bir haftaya yayıyorum. Sporsuz bir hayat dü?ünemem. Sadece mesleğim gereği değil. Kaliteli yaşam, güzel, iyi, sağlıklı, huzurlu yaşamak ve ya?lanmak için bu yolu seçtim.10 ALTIN KURALHer fırsatta merdiven çıkın. Merdiven çıkmak popoyu sıkıştırmanın en iyi yoludurıstedi?inizi yiyin ama porsiyonlarınız küçük olsun.Zayıflayana kadar, zayıf olduğunuzu hayal edin.Spor haricinde de bol bol, her fırsatta yürüyün.Yemek yedikten sonra beyinden doyma sinyali 20 saniye sonra gelir, bekleyin.Ne olursa olsun ben bunu ba?araca??m diye dü?ünün. ?nanmak ba?armanın yarısıdır.Sürekli ?kilo vereceğim? düşüncesiyle kendinizi yiyip bitirmeyin.Elinizi oyalayın. Abur cubur yemek istediğinizde dergi, kitap okuyun, bulmaca çözün, örgü örün. Televizyon izlemek yerine açık havada yürüyüş yapın.Bir şey yemek istediğinizde ?gerçekten aç mıyım?? diye dü?ünün.Yeme?inizi yavaş yiyin. Her lokmayı 20-22 kere çi?neyin.

Etiketler: tülin şahin, 27 kilo verdi, diyet, zayıflama

Yorumlar
2010-02-10 20:41:10 , niko yazdı..
yorum: harikasınnn cok hem



2009-05-24 23:06:39 , mistik yazdı..
yorum: sana varya a????m o kadar güzelsinki anlatamam bebeğim



Bu konuya yorum yazmak istermisiniz?
ad:

email:

url:
yorumunuz:


tülin şahin hakkında diğer haberler


Yeni Diziler

 
Populer sayfalar:
En çok okunan biyografiler:
En çok okunan haberler: